Fotoobraz od Saal Digital Polska - recenzja

Jakiś czas temu miałem przyjemność współpracować z Saal Digital Polska w zakresie wydania fotoksiążki z własnymi zdjęciami. Ponieważ byłem z tej współpracy bardzo zadowolony toteż postanowiłem wypróbować kolejny produkt z ich bogatej oferty i zdecydowałem się przetestować tym razem fotoobraz.
Przez pewien czas zastanawiałem się jak wybrać najbardziej odpowiednie do tego testu, zdjęcie. Czy bardziej nada się zdjęcie nocne, a może jednak zdjęcie ze wschodu słońca? W końcu podjąłem decyzję, że do druku wyślę zdjęcie wykonane w maju br. w Alpach Julijskich podczas niezwykłego zachodu słońca. Oto to zdjęcie:
W przypadku fotoobrazu zamawiający ma dużo mniej do zrobienia niż w przypadku fotoksiążki. Kwestia zamówienia produktu, gdy wybraliśmy już które zdjęcie sobie wydrukujemy, jest do załatwienia w ciągu kilku minut. Wpierw, za pomocą specjalnej aplikacji, wybieramy na jakim materiale chcemy je otrzymać - i jak widać na załączonym screenie poniżej, mamy 6 możliwości:
Ja wybrałem alu-dibond, ponieważ stwierdziłem że będzie najlepiej się nadawał do mojego pokoju 😊
W kolejnym kroku wybieramy rozmiar naszego fotoobrazu. Saal Digital pozwala wybierać spośród kilkudziesięciu formatów - od 10 x 15 do 110 x 240 [cm]. Gdy już dokonamy wyboru, przechodzimy do samego edytora, w którym musimy zrzucamy z dysku wybrane zdjęcie, a gdy już to zrobimy pozostanie jedynie zamówić projekt.
Dostarczenie przesyłki odbyło się szybko bowiem kurier zjawił się u mnie po 6 dniach.
Jeśli chodzi o wrażenia po tym co zobaczyłem:
Podobnie jak w przypadku fotoksiążki, tak i w przypadku fotoobrazu muszę przyznać, że czuję się usatysfakcjonowany tym, co otrzymałem. Obawiałem się trochę, że kolory będą odbiegać od tych, wyświetlanych na ekranie laptopa, niemniej jednak były to obawy nieuzasadnione. Jakość obrazu jest naprawdę dobra - jedyny zarzut, który mogę skierować akurat tylko do siebie jest taki, że zdjęcie, które wysłałem do druku mogłem bardziej wyostrzyć. Jednak żeby dojść do takiego przekonania, trzeba przypatrzeć się szczegółom, w innym przypadku trudno to dostrzec.
Co jeszcze?
Alu-dibond to genialna sprawa. Fotoobraz wykonany w formacie 40 x 60, jest dzięki temu zaskakująco lekki, poza tym w przeciwieństwie do np. pleksi - nie odbija promieni słonecznych, co w kontekście mojego widnego pokoju, oświetlonego przez większą część dnia ostrym światłem, ma niebagatelne znaczenie.
Dodatkowym atutem jest szeroki wybór mocowań - a nawet najtańsze, aluminiowe, sprawia że fotoobraz powieszony na ścianie wydaje się być "zawieszony" w powietrzu. Drobnym minusem jest gromadzenie się kurzu na alu-dibondowej płycie i konieczność dokładnego umycia rąk przed jej dotknięciem, bo łatwo jest tam pozostawić ślady. 
Podsumowując - współpracę z Saal Digital Polska w zakresie fotoobrazu oceniam z przyjemnością na piątkę. Było to jak najbardziej pozytywne doświadczenie. 😊

KOMENTARZE

0 comments:

Prześlij komentarz

Back
to top